lördag 16 februari 2013

Livets krokiga stig

Men, sade mannen när han skulle "bli mä" på en liten promenad på isen, den här stigen är ju alldeles krokig! Du har ju gått som en korv!
Att vara som en korv, av god kvalitet, det tolkar jag som beröm!
Livets stig är krokig. Man vet inte vad som väntar, och när man är där kan det vara svårt att minnas hur det gick till. När man behöver ladda batterierna är det bra med favoritplatser! Den här stigen är på en sådan plats. Jag funderar skarpt på att hänga upp ett par rejäla trosor på den gamla tvättlinan, tänk, i aprikosrosa, som förr i gammalt! Ungefär som i Gösta Linderholms text, från Härjedalen. Alltså inga Sloggi, utan rejäla grejor, med riktigt karuschaband, och kanske till och med lite ben!
Men jag lider av stor brist på just sådana. Finns det möjligen att köpa?
Vad gäller matuppropet: Texten är klar och inskickad! Men, idag kom det nya larm, 12 ton nötkött är smittat med avföringsbakterier, partiet kommer från Nederländerna och här i Sverige finns det i hamburgare och kebabkött, mycket är redan uppätet och några har blivit sjuka.
Nu blir det roligare saker! En utlottning väntar, nu skall kistorna öppnas.......
Föllinge produkter har läppcerat med kort innehållsförteckning som jag hittade när jag letade en handkräm på burk. Jag gillar burkar bättre än tuber och flaskor, de är så svåra att tömma!

1 kommentar:

metamorphosis sa...

Ja, och tänk så in i bomben tråkigt livet vore om den däringa stigen alltid vore spikrak?!

Spännande med nya små lamm, och ny spinnrock! Vilken tillökning i Fale-hemmet!