fredag 22 februari 2013

Mycket nytt.........

 Under veckan som gått har det kommit mycket nytt. Bland annat en hög med fällar. De kan man placera på sin spark, om man har någon, eller något annat som går att sitta på. Men vad är det under fällen? Jag har varit utan i många år nu, men förra veckan bestämde jag mig för att köpa en NY......
....... SPARK! BLÅ, med reflex och sittvänlig sits! Plastmedar som extra om man hamnar på ställen med snöigt underlag. Den kom ända in på bron, i ett långt paket, vilken service, tack Schenker! I veckan kom det också lammvälling, Lammnäring, från LG Produkter. Har man det hemma så är inte risken så stor att den behövs, också levererat ända upp på bron av Schenker, tack!
 De tre lammen som har fötts hittills är ute hela dagarna då det inte är så kallt. De går in om de känner för det förstås, men man kan se att det bruna flickebarnet tycker att världen är väldigt stor, och att det finns alldeles för många tanter att välja på i hagen. Det är därför lammen får gå med sin mamma i lamningsbox några dagar, för att de skall präglas på sin mamma och känna igen henne i "ord och bild", alltså på röst och utseende. Brorsan håller sig intill sin syster, och tillsammmans med .....
.....denna vita tös, som är störst i gruppen, upptäcker de världen. Det är fler lamningar på G. Det är ett evigt springande både tidigt och sent för att hålla koll. Nu får de också grenar att gnaga på, mycket vitaminer finns där, och så ger det lite sysselsättning.

4 kommentarer:

Sunna sa...

Härlig tid på gång när vi får se alla dina underbara nya lamm

AnJa sa...

Det bästa vårtecknet av dem alla, när Falelammen börjar komma!

Cecilia sa...

Undrar om jag kan ha lite får i skogen när jag flyttar ut på landet...om det blir så...
När sonen och jag var i Kiruna blev vi så imponerade av att där fanns spark-parkering, enormt exotiskt tyckte vi! :-D

fale artut sa...

Min fina spark bor på ett hemligt ställe på nätterna, den är säkert mycket stöldbegärlig!