måndag 14 oktober 2013

Pulsvärmare av handspunnet garn

 Det går fort att sticka pulsvärmare! Särskilt eftersom jag har gjort dem i enklast möjliga modell, resårstickning! Stickor i björk, tre mm. Rundstickat utan söm. Med en liten virkad uddkant i entrådigt garn av Värmlandsfår, lite flärd kan vi unna oss. Det är lite glitter i ullen men det syns kanske inte. Varmt och gosigt, så blir mörkret lättare och det är skönt att vara varm om händerna. Mera pulsvärmare åt Folket! Dessa skall ut i världen är det tänkt, neråt landet. Med handspunnet garn är det passande med enkla mönster och modeller, så att garnet syns. Bra ursäkt också, om man är LAT. Eller BEKVÄM...... Låter bättre!
Här blommar det fortfarande lite här och var! Vad är det med riddarsporrarna????
Man om jag vore riddarsporre, med sjöutsikt, då skulle jag också blomma!

2 kommentarer:

AnJa sa...

Tänker mig ett par halvvantar i hemspunnet. Det blev jag sugen på att göra nu. Tack för inspirationen. Och ja, även häruppe blommar en massa saker som man trott skulle gett upp för länge sedan om de kunnat almanackan. Men i natt har vi haft ordentlig frost.

Garnhumlan sa...

Så fina. Gillar enkelheten och den fina kanten.