fredag 3 januari 2014

Nytt åt, nytt liv

Nytt år, vad skall vi fylla det med?
Blending board, en skärbräda med kardmatta, att göra spännande blandningar på, för att spinna häftiga garner. Beställd som en eftersläntrande julklapp från min bästa kompanjon, alltså Mannen. Lite oväntat, för jag har inte känt något större behov, men spinna det är verkligen balsam för själen, och så mycket kreativitet det blir av ull och fibrer i alla dess former. Absolut en finfin början på året. Dessutom har jag fått ett barnbarn till!
Han föddes förra året, på annandagen, men ingår helt klart i allt det nya.
Många andra förändringar lär det också bli, nya beslut att fatta hela tiden, nya projekt och kanske några nya färdigheter. 2014, det blir ett spännande år, känns det som!
Tillägg: Beställd, och snabbt levererad kom den, från Gudruns Ullbod. Jag tänkte först knåpa ihop en själv, men kom på att kvaliteten inte skulle bli lika bra, och då fick ju Gudruns Ullbod också göra affär. Perfekt!
Provad och spunnet till sjalgarn som jag kanske skulle ta kort på...... Ingen ordning på allting är det!

6 kommentarer:

Mia sa...

Ser ut till att bli ett bra år, god fortsättning :)

Mia stickar sa...

Den där grejen ser spännande ut! Grattis till nya barnbarnet och ha ett gott 2014!

Cecilia sa...

Grattis till klok kompanjon (den har du förstås valt klokt!), blending board och nytt barnbarn!
2013 var ett arbetsamt men på många sätt bra år för mig och jag har stort hopp för 2014!

AnJa sa...

Grattis till barnbarnet! Den där brädan såg spännande ut! Blir säkert Falefina garner framöver åxå :-)

solängel sa...

Tiggde till mig en extra bit kardmatta när jag beställde min nya kardmaskin, så jag tänkte bygga mig en egen blending board. När jag får tid. Vid närmare eftertanke kanske det hade varit klokt att köpa en färdig...

God fortsättning!

fale artut sa...

jag tänkte lite så, att kvaliteten nog blir bättre om man köper, plus att man får med pinnar och karda. Finns hos Gudruns ullbod.