lördag 28 mars 2015

Stålstickor, knappt 2mm

Jag har fått en del stickrelaterade produkter i gåva, en påbörjad sockstickning skall göras färdig. Mindre saker i röran skall det bli! Tunna stickor av stål, knappt 2 mm, och en del garn, det orangea är ett av garnerna, resten är egna rester. Med 60 maskor blev det en tät, men väl passande socka till givaren. Stålstickor böjer sig inte när man stickar med de dem, aningen tunga och kanske lite väl glatta, men fint blir det. Håller i generationer! Storlek 37 är det på dem.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Täta, fina sockor, det är grejor, det!

Cecilia sa...

Hm, jag kanske ska våga språnget att skänka bort alla stickor jag inte använder? Aluminium med stela kablar...behålla de få stålstickorna och trästickorna. Hm...

fale artut sa...

Precis min tanke också.....

AnJa sa...

Jag högaktar er sockstickande fantastiska kvinnor!