måndag 11 april 2016

GoFika

Igår satt vi ute i solen och fikade nere vid älven. Tunnbrödstutar med keso, sallad och skinka, kaffe till. Huvvaligen så gott. Kameran var med så jag tog kort.
Bilden blev så bra! Senare såg jag som av en händelse att det minsann fanns en tävling där man kunde vinna ett bord med bänkar. Ingen bild, men kul ändå! Som rubrik hade tävlingen "Det bästa man har sätter man på bordet". Som hittat, fast jag brukar aldrig vinna på något.....
Jag skickade iväg mitt bidrag sent i går kväll. Idag har vi varit på ranten, mobilen ringde men vi hann inte svara och när jag kollade efter hemkomsten var det något Mediaföretag som hade hört av sig. Men det ringde då inga klockor, fast det var en tidning som var medarrangör i tävlingen. Eller ÄR, det är tre veckor kvar på tävlingen!
I vart fall så kollade jag mina mail när jag kollade telefonnumret som vi hade missat, och där stod det någonting om Vinst, från en Catharina?
Hupp!
Jag har gått och vunnit ett bord med bänkar på vårt Gofika!
Mera Fika Åt Folket!
Det kan absolut löna sig på många vis, och inte bara för stunden!
Mer om detta, och även inspirerande bilder från hus i Länet syns på ÖP Bostadspuls

5 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Oj grattis till vinsten. Alla bloggare verkar ha haft det mycket gott denna helg. Kan det möjligen vara det fina vädret? Jo visst jag skojar, nog är det vädret som drar ut oss alla. Ännu i morgon lovas det sol.

Cecilia sa...

Grattis! Och fin bild var det minsann! Nu vill jag med fika ute!

Anonym sa...

Fin bild men en liten varning; det kan vara så att för att du verkligen ska vinna så ringer de upp och så är det en liten "tävling" till som du ska vara med på. Oskyldigt men inte! Sen kommer du att bli uppringd av massor med företag, mer eller mindre suspekta, som vill sälja grejer åt dig. Har du otur så kommer mailen att bli nerskräpad en tid också med "erbjudanden" som du inte är intresserad av. Har gått i fällan ett par gånger själv, det ser ju seriöst ut. Hoppas dock för din skull att jag har fel.

Birgitta

fale artut sa...

Tack, och Tack för omtanken Birgitta! Det är en seriös tidning, lokal, och ett seriöst Företag,någorlunda lokalt, som samarbetspartner, som vi känner till sedan tidigare. Inga såna här bluppar som kommer upp på skärmen som talar om att man har vunnit. Det är verkligen ett ruttet sätt att lura folk.

frisky frog sa...

Go'fikan äger! Grattis till vinsten. Nu kan ni fika ännu mer. =)