onsdag 8 juni 2016

Det blåser, och en bordsvävstol anländer

Det blåser något så okristligt, det är inte roligt att gå ut, för man vet inte vad som kommer farande.
Vi har fortfarande ström. Träd ramlar över vägen och många är strömlösa. Bränder utlöses av nedfallna elledninger. Själv ägnar jag mig åt att skära och klippa mattrasor och har radion på så jag slipper höra eländet. Mannen har nystat säkert en kilometer trasor, Guldstjärna där!!
Precis som om jag inte skulle ha nog med vävstolar så fann jag denna lilla vävstol. 44 cm bred. Helt galet! Den har varp av mattvarp, gissningsvis 50 trådar per dm, och en hel massa varp också. Då jag är så snål funderar jag på vad jag skall använda den till, med bästa resultat. Först ut var en tråd lingarn och två trådar bomull, jag får se om det passar till duschmatta. Den ena tråden tog dock slut, så nu får jag fabulera vidare. Tuskaft. Det vävda på bilden satt i när den kom hem, det är ullgarn i inslag tror jag, och snöre!!

Inga kommentarer: