tisdag 19 juli 2016

Hos AnJa såg jag prästkragar i en grön vas

På AnJas blogg såg jag en bild med prästkragar i en grön vas. Vasen var ett fynd från loppis tror jag. Det var lite lustigt, för jag har precis tvättat en duk i lin, GRÖN, med Prästkragar!
Jag fyndade en kont utan remmar, bra att ha saker i när den är städad. I den låg en massa saker. Bland annat denna duk, som luktade unket värre. Nu är den ren och fin, fast den fick "tvättveck" trots blötläggning. Den är så söt! Där fanns också massor av frön i små plastpåsar,två små målade korgar, allehanda ljusstakar, virkade dukar med mera. En del har vi skänkt till Pingstkyrkan, men en del är kvar här. Det var ett verkligt fynd, och kostade inget. Den var helt enkelt slängd!
Igår blev det mera fynd, men "fådda" sådana. mera om det en annan gång.
Disktrasorna syns nu på bild!

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Spännande att packa upp en sådan kont!
Lustigt med AnJas vas med prästkragar och din duk, fina fynd båda.

AnJa sa...

Den duken skulle ju passa perfekt till min vas :-). Ja det var många fynd du fick med i din gratiskont. Det ska bli spännande att prova mina nya disktrasor. Tack!