måndag 1 augusti 2016

När man tankar bilen och kameran är med

......kan det bli så här!
Östersund, Tors Hammare, Bengt Lindström
För väldigt många år sedan bodde jag hos en dam som hade kontakt med en gallerist, en man som sålda tavlor från eget galleri i Östersund, och bland annat hade han fått tag på en av Bengt Lindström. Han kontaktade min hyresvärd och undrade om hon var intresserad. Den var inte billig tyckte jag då, men idag skulle man tycka att det var rea så som priserna har stigit på hans verk. Den var inte vacker, men som damen sade när hon hade köpt den och den hade hängt till sig, "man skulle sakna den om den inte fanns". Så tänker jag om saker, skulle jag sakna den om den inte fanns? Då kan man lättare sortera..!

3 kommentarer:

KataM sa...

Visste inte att han gjort skulpturer, kände bara till hans tavlor. Fint att få sig lite ny kunskap till livs, så här på morgonkvisten. :-)

frisky frog sa...

Smart tänkt!

Cecilia sa...

Det är nog många saker man inte skulle sakna om de liksom bara försvann, det är själva beslutet som är svårt...
Damen gjorde kanske sitt livs investering. Tittar ibland på Antikrundan,nhelst engelska varianten,moch då är det ju en del som har dyrgripar som de fått/ärvt/köpt billigt.