måndag 14 november 2016

Supermånen och Nikon Coolpix S510

När jag ser på mina bilder är det en väldig massa regnbågar, solens upp- och nedgångar, fullmånar och vatten. Nu är det Supermånens Tid, och jag har sprungit ut och in och försökt fånga den i olika stadier, med min lilla Nikon Coolpix S510. Tänka sig, jag har vunnit en fototävling med denna lilla goding, med boett i rostfritt stål eftersom jag är en Sullekorv. Man längtar inte bort när man har detta utanför husknuten. Det är skönt att känna sig nöjd. Helt fantastiskt är det, utan att bre på för mycket.
I natt hade jag egentligen ingen lust att sova för när molnen försvann var hela världen blå. Jag somnade ju förstås ändå, men varje gång jag vaknade till kikade jag ut genom fönstren, i sovrummet, och takfönstret. Då ser man om det är Månljust, eller molnigt. Jag gillar särskilt att titta ut genom dessa fönster från sängen, och tar jag 12 steg så kan jag se älven genom takfönstret. Om det inte har snöat förstås. Här dras det inte för några gardiner på natten!
Jag använder inga fototrix!

2 kommentarer:

MrsUniversum sa...

Supermånen är superfin från ditt fönster!
Och snön... ah, här töar den bort :-(

KataM sa...

Magiskt vackert! Här hos mig dolde molnen månen igår och det är lika illa idag. Nu får jag vänta tills jag är 70 år för att kunna se en lika superstor supermåne. Bra träning för tålamodet. ;-)