måndag 7 november 2016

Ulligt Projekt

 Jag nystar och nystar........ Beställning på tröja utan mönster, fast ändå mönstrad. Har grävt djupt i kistor och korgar, spunnit och kardat, och fått ihop en hel del möjligheter. Den stora korgen hade handtag för länge sedan, den har fått ett foder med fickor så att det går att hålla lite ordning på pinalerna. Kan hända att den får lite "utveckling" på detta senare.
 160 maskor på stickor 5,5 mm. Ull av olika kvalitet och lite silke med mera, allt är spunnet för hand.
Står fint på mammas gamla garnskepp. Minus 13 grader i morse och ett litet uns snö på marken.
November, skall gå i ULLENS tecken!
På älven har isen börjat lägga sig.

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Låter som ett härligt höstprojekt, nu i wovember! Såg minsann att det redan finns en liten ficka i korgens foder, kan undra vad du tänker göra mer?
På min arbetsplats förstår de flesta att ull är bra men två damer anser att all ull kliar, rätt igenom andra kläder. Klurar på om det inte blir nödvändigt stt ge dem varsin sjal i mjukaste ull, ullmånaden skulle ju kunna vara en god anledning...:-)

fale artut sa...

Det finns två fickor, där finns stickor och sax, mått och annat som är bra att hitta. Det skall bli sockar och vantar, förutom tröjan som är på G, så har jag stickorna i beredskap så hittar jag allt när jag behöver det!
När det gäller att det kliar finns det ju fantastiska kvaliteter med silke och ull, alpacka, och olika ull, det är bara fantasin som sätter gränser.