tisdag 6 juni 2017

VÄGRENSNEDSKRÄPNING, vad är problemet?

Vi bor efter en stor väg med mycket trafik. Vägkanterna är branta, vägrenen smal.
Kastar man något från bilfönstret så hamnar det ofta långt ner mot diket.
Vad jag undrar är: Om man nu måste ha kaffemuggar med lock i bilen, kan man inte ta hem dem eller slänga dem i återvinning som finns lite överallt? Jag är inte så förtjust i att plocka skräp i de branta dikena,  och det är aldrig vårat skräp. men jag gör det, för det skall inte ligga där. Man kan hitta tonfiskburkar, burkar för olika drycker, en del naturligtvis hopknövlade, snusdosor, fimpar, plastflaskor, godisförpackning/plastomslag, plastpåsar och allt möjligt annat, och allt blir inte fräschare av att ligga ute efter vägen. Varför inte ha en påse eller låda för sitt skräp i bilen, och tömma det fort och lätt när man har kommit hem?

Sticka påse för frukt och grönt var en bra idé som jag läst om hos Handarbetskorgen.
Jag har en del garn och något kanske passar.
Nu har vi precis flyttat de först kläckta kycklingarna ut i hönshuset.
Vilken fin daga att flytta in, Sveriges Nationaldag!
Lånad bild

1 kommentar:

AnJa sa...

Hade missat det här inlägget. Ja det är för hemskt hur det ser ut längs vägarna! För att inte tala om P-ställen. Skulle ju inte falla en in att kasta ut något genom bilrutan. Hur tänker folk??? Och dessa stackars kossor som får i sig bitar av aluminiumburkar och dör en plågsam död. USCH!