måndag 26 mars 2018

Vårgrön Värmlandsull

 Spinn, spinn, nu är det vår!
Otvättat på bilderna.
                                                                Tvåtrådigt 110 gram.
I morse hade vi under 20 minusgrader, strålande sol och glitter i träden och snön.
Hönorna och tuppen går ut på sin spång en stund när det är lite varmare. Den har jag rafsat ren från snö, och det var ett lustigt jobb då man får ta det genom hönsgluggen.
Det känns trevligt att se och höra dem ute, särskilt en sån här dag när man precis fått veta att Jerry Williams inte finns mer.

3 kommentarer:

KataM sa...

Härlig färg, riktigt vårglad!

AnJa sa...

Varför har jag stoppat undan spinnrocken. Ull har jag ju massor kvar av. Och även färg. Granet ser härligt mjukt ut. Skönt att Tupp inte behöver konkurrens :-). Ja han är saknad. Gjorde just ett inlägg på min blogg från när jag såg honom live 2011. Kram!

Cecilia sa...

Fint, grönt garn!